Zjednodušený daňový doklad a EET

Vytvořeno | Únor 21, 2017

Jedná se o uplatnění dokladů, které získá kupující, pro daň z příjmů nebo účetnictví. Důležité je, že se zavedením EET „NIC“ nezměnilo! 🙂

Je to dobře nebo špatně?

Tvůrci zákona o EET zapomněli na jiné právní normy: živnostenský zákon, zákon o ochraně spotřebitelů, zákon o účetnictví, zákon o daních z příjmů a zákon o dani z přidané hodnoty.

🙃

Proto zní správná odpověď: zákony účetní a daňové mají být sladěny.

Zákon o EET se týká pouze pokladních dokladů, jako takový by se měl podřídit jiným normám. To se bohužel nestalo a jde o další pochybení MF.

Vraťme se k dotazu, zopakujme si ho.


Podnikatel provozuje večerku, je plátcem DPH. Často nakupuje zboží v obchodních řetězcích (např. Penny, Kaufland apod.), jestli jsem to správně pochopila, tak účtenky, které tyto obchody vydávají, jsou jen zjednodušené daňové doklady.

Můj dotaz zní: Jestli tyto účtenky stačí k tomu, aby se částka za zakoupené zboží dala započíst do nákladů (výdajů). Popř. kdybychom na účtenku dostali razítko a podpis, zda to už odpovídá.


Řešení

Pokud převezmete doklad za zboží, je pro daně a účetnictví nutné, aby na něm byly potřebné identifikace. Každý doklad – je-li od plátce DPH – odpovídá-li zákonu o DPH, je v pořádku.

Zjednodušené daňové doklady je možné bez problémů použít též pro daň z příjmů.

V případě, že prodávající není plátcem DPH, nechte si doklad alespoň orazítkovat nebo podepsat.

A co účtenka EET?

Ideální je, když má prodávající dokonalý software a účtenka je současně uznána jako daňový doklad pro DPH.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *