Nejedná se vlastně ještě o registraci k Elektronické evidenci tržeb, autentizací si poplatník zpřístupňuje daňový portál – nic více, či méně. Nepodceňujte, potřebujete základní IT znalosti. 🙂
Certifikace
Náročnější a podstatně důležitějším krokem je/bude certifikace jednotlivých „pokladen“, resp. provozoven pro EET.
Jak provést autentizaci?
Ale vraťme se k autentizaci. Na opakující se dotazy doporučujeme seznámit se podrobně s názory GFŘ.
Citujeme z jednoho ze sdělení daňové správy:
Finanční správa upozorňuje podnikatele a jejich zástupce, že žádost o autentizační údaje k evidenci tržeb je možné podat pouze dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.
Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem (například datovou schránkou nebo papírově) je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit.
Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů.
Žádost o autentizační údaje lze elektronicky podat prostřednictvím Daňového portálu zde.
O autentizační údaje za prvních pět dní od spuštění jejich vydávání požádalo Finanční správu zhruba 500 subjektů. Podíl elektronických podání a osobních návštěv finančních úřadů byl přibližně stejný.
Kompletní informace o evidenci tržeb, a to jak pro podnikatele, firmy, tak pro vývojáře i širokou veřejnost, naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde: http://cs/nejcastejsi-dotazy-podnikatelu.
Nespoléhejte se na telefonické odpovědi, viz Pokyn k EET, který v mnoha bodech „říká“ něco jiného, než dříve tvrdilo vedení daňové správy.