Nejde jen o dvojí účtenky
Nekompetentní příprava EET
Stále více se v předvečer spuštění Elektronické evidence tržeb potvrzují chyby daňové správy v procesu přípravy zákona o EET.
🙁
„Staronových“ problémů je celá řada, jde například o:
- „dvojí“ účtenky,
- nejasnosti kolem E-Shopů (co patři nebo nepatří do EET).
A samozřejmě již diskutované rozpory mezi metodikou daňové správy – tzv. Pokynem a platným zněním zákona o EET, zejména pro fyzické osoby:
- minoritní činnost,
- stravovací služby a stánkový prodej,
- ubytovací služby atd.
Dvojí účtenky?
Ano, musí být další doklad, jak potvrzují stanoviska České obchodní inspekce:
- Náležitosti účtenky jsou podle § 20 ZET nedostačující.
🙁
Bohužel daňová správa ani nezdůraznila, že též zjednodušený daňový doklad podle § 30 zákona o DPH musí obsahovat „rozsah a předmět plnění“.
Podnikatel provozuje večerku, je plátcem DPH. Často nakupuje zboží v obchodních řetězcích (např. Penny, Kaufland apod.), jestli jsem to správně pochopila, tak účtenky, které tyto obchody vydávají, jsou jen zjednodušené daňové doklady. Můj dotaz zní: Jestli tyto účtenky stačí k tomu, aby se částka za zakoupené zboží dala započíst do nákladů (výdajů). Popř. kdybychom na účtenku dostali razítko a podpis, zda to už odpovídá.
Názor ADKA jsme uvedli v dnešním článku. V praxi by neměl nastat žádný problém s DPH, Daní z příjmů nebo Účetnictvím. Komplikace jsou jen a jen díky nekvalitnímu zákonu o EET “s účtenkou”, která by měla být “kompatibilní”.