Daňové doklady v elektronické podobě

Vytvořeno | 5 února, 2013

Jaká pravidla vlastně platí pro rok 2013?

Daňové doklady

Na výše uvedenou otázku můžeme nabídnout velmi jednoduchou odpověď?

🙂

Zákon o DPH jednoznačně staví na stejnou úroveň daňové doklady:

Změny proti roku 2012?

Domnívám se, že ani k žádným podstatným změnám nedošlo, přestože se jedná o mediálně oblíbené téma. Uveďme si jednoduchý příklad.


Dodavatel zaslal v prosinci 2012 svému odběrateli fakturu (daňový doklad) mailem ve tvaru pdf. Paní hlavní účetní ji po schválení provozním ředitelem zaúčtovala a předala do finanční účtárny k proplacení.

Samozřejmě byla faktura zařazena do záznamní evidence a oprávněně byl uplatněn nárok na odpočet DPH.


A v roce 2013?

Situace se opakuje a příjemce nemusí nic nového činit. Tyto faktury opravdu nebyly, nejsou a nebudou opatřeny nějakou certifikací, ověřeným elektronickým podpisem apod.

"Usmívající

Skutečně tomu tak je, protože podmínky věrohodnosti původu, neporušenosti obsahu a čitelnosti daňových dokladů – dnes vyjmenovaných v § 34 zákona o DPH – musel každý dodržet podle obecných pravidel již v předchozím období.

Přes výše uvedené doporučujeme, jsou-li akceptovány obchodními partnery daňové doklady v elektronické podobě, aby toto bylo stvrzeno smluvním ujednáním.

"Usmívající"Zamračený"

Přes výše uvedené doporučujeme, jsou-li akceptovány obchodními partnery daňové doklady v elektronické podobě, aby toto bylo stvrzeno smluvním ujednáním.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *