Nedávná vichřice prověřila naši energetickou situaci a též, jestli máme pevné nervy. Většina z nás si poradila, třeba u silné černé kávy jste také měli „černou hodinku“… 🙂
Jak má poplatník postupovat, nemá-li on-line spojení?
Otázka na BLOGU je ještě jasnější, jedná se o následující problém:
- Mohu dál prodávat zboží, když není možné zákazníkům vydávat účtenky, protože spadl proud?
- Hrozí sankce, když nebyly vydány on-line účtenky?
Obdobné situace mimo jiné komentuje autor ve své knize, v kapitole 2.6.2.
Máme pro Vás jednoduché odpovědi, jak tomu v životě bývá:
- dobrou,
- špatnou, a
- nakonec dobrou…
ANO
Poplatník nemusí „činnost“ přerušit, prodávat zboží může dále. 🙂
NE
Následně je povinností nejpozději do 48 hodin odeslat datovou zprávu, informovat o tržbách. 🙃
(ANO)
Podle Pokynu, pokud bylo přijato velké množství tržeb, lze odeslat údaj o inkasu „sumární částkou“. 🙂
Dotaz na BLOGu:
• Omylem nebyly do systému on-line hlášení kvůli EET zařazeny všechny inkasované tržby. Pro daň z příjmů je vše v pořádku. Co nám doporučujete?
Odpověď ADKA:
• Z časových důvodů uveřejníme krátký článek až v polovině dubna. Doporučujeme postupovat podle Pokynu GFŘ a minimálně data odeslat souhrnnou sumou. Viz kapitola 2.4.3.1 text k § 22 zákona o EET. Pro daň z příjmů je jasným podkladem “papírová” evidence, zde není žádný problém.