Jaké jsou rozdíly u nákladů na reklamu z pohledu zákonů o DPH a zákona o daních z příjmů?

Vytvořeno | 29 března, 2012

Dotaz míří do černého, skutečně nejsou obě zákonné normy sjednoceny a zákon o dani z přidané hodnoty je benevolentnější.

Pravidla ZDP

Zákon o daních z příjmů výslovně zakazuje uznání daňových nákladů u reprezentace, kterou se rozumí zejména pohoštění, občerstvení a dárky.

Pojem reklama je určitě širší, proto u běžné reklamy, ať už tiskové, televizní apod. nemáme s daňovou účinností problém. Jsou daňovým nákladem.

🙃

Naopak je nemožné uznat dárky, pokud se nejedná o reklamní a propagační předměty opatřené logem, názvem poskytovatele nebo propagovaného zboží. Ale současně cena každého z nich nesmí být více než 500 Kč v úrovni bez DPH.

Spotřební daň

Pokud byste měli takový propagační předmět podléhající spotřební dani, neuznáme ho s výjimkou tichého vína.

Pravidla ZDPH

Zákaz nároku na odpočet DPH je v zákoně výslovně uveden, jde-li o reprezentaci ve smyslu zákona o daních z příjmů.

To je však jediné omezení pro účely daně z přidané hodnoty.


Jestliže poskytujete například obchodní vzorky v rámci ekonomické činnosti, není povinností odvádět daň z přidané hodnoty na výstupu, i když jejich cena přesahuje třeba limit zákona o daních z příjmů.


🙂

To znamená, že takový obchodní vzorek není „dárkem“.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *