Komunikace s Finanční správou

Vytvořeno | 19 května, 2017

V 21. století by mělo vše, co souvisí se státní správou, probíhat elektronickou formou?!

ANO, určitě by to bylo efektivnější, ale problém je, že orgány státní správy spolu někdy nekomunikují a posílají se dokumenty duplicitně. 🙃

Obecné písemnosti a FinS

V aktuálním sdělení Finanční správa informuje, co je třeba učinit:

  • Pro odeslání formuláře „Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR

Podle této informace:

  • „je možné využít, kromě dříve podporovaných způsobů podepsání elektronického podání, tedy pomocí ZAREP (uznávaný elektronický podpis), případně pomocí ověřené identity podatele způsobem, kterým se lze hlásit do jeho datové schránky (přihlašovací údaje do datové schránky), též odeslání podání bez podpisu.“

„Dodatečný podpis“

V případě odeslání uvedeného formuláře (tj. bez podpisu) je nutné doručit na místně příslušný FÚ, do 5 kalendářních dnů od odeslání podání, potvrzení o odeslaném podání, tzv. E-tiskopis podání, nebo podání opakovat § 71/1 Daňového řádu.

Formulář

Je k dispozici na stránce „Elektronické formuláře“, v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu, na stránkách Daňového portálu www.daneelektronicky.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *