Výsledek fyzické inventury a likvidace zásob a DPH/ZDP u zakázek pro klienta

Vytvořeno | 1 března, 2022

U účetního období kalendářní rok byl včerejšek posledním termínem pro fyzické inventury, ale většinou jste je již provedli a dolaďujete, jak je to s inventurními rozdíly a nepoužitelnými zásobami. Poradíme Vám! 🙂

Musíme vrátit daň z přidané hodnoty, když evidujeme pro „nás“ nepotřebné (a neprodejné?) zásoby?

Na tuto otázku existují rozporuplné názory, viz též zápis KOV KDP ze dne 27. 1. 2022.

Zakázka

Předpokládáme pro zjednodušení, že jsme museli tyto zásoby (zpravidla materiál) pořídit (s nárokem na odpočet daně) podle závazné a schválené specifikace zakázky pro klienta.

Nakonec byly parametry upraveny, zakázka dokončena, vyfakturována a samozřejmě se jednalo o zdanitelné plnění.

Likvidace

Zásoby materiálu jsou vskutku neprodejné, proto provedeme likvidaci. A daňový závěr:

  • Při splnění § 24/2/zg ZDP se jedná o daňový náklad.
  • A není zde titul pro dodatečné krácení nároku na odpočet daně, neboť jde o jasné identifikované položky „na vstupu“ pro uskutečnění ekonomické činnosti.

Naše RADA

Budete-li v rámci letošní uzávěrky tyto komplikované případy řešit, neboť kontrolujete inventurní zápisy (!), včas je projednejte se svým daňovým poradcem. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *