Můžeme si uznat náklady na propagaci firmy?

Vytvořeno | 30 května, 2012

A jak je to s nárokem na odpočet daně u těchto přijatých plnění?

Prezentace nebo Reprezentace?

Zákon o daních z příjmů zakazuje uplatnit daňové náklady u Reprezentace, kterou se rozumí: „zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dary“.

Slůvko „zejména“ je velmi důležité, protože reprezentace jako taková může mít různou povahu.

Prezentace firmy, jejich produktů, by měla být reklamou. Jde třeba o účast na veletrzích, ale akce si může každá firma organizovat sama.

Posouzení co je reprezentací a co je reklamou (daňovým nákladem), je komplikované a každý případ je nutné posuzovat zvlášť.


Společnost Obchod se zúčastnila veletrhu a na faktuře byly mimo jiné uvedeny následující položky:

  • pronájem salonku,
  • servisní služby,
  • ubytování pro pracovníky firmy,
  • občerstvení,
  • ubytování pro zákazníky.

Uznáme první tři, poslední dvě nikoliv.


🙂

Kdyby si obdobnou akci zorganizovalo obchodní oddělení firmy Obchod, daňové posouzení by bylo stejné.

Daň z přidané hodnoty

Zákaz nároku na odpočet daně je výslovně upraven jen u položek souvisejících s reprezentací.

Jeden komentář k “Můžeme si uznat náklady na propagaci firmy?

  1. Paní Milena

    Dobrý den,
    pořízení propagačních předmětů nad 500,- Kč bez DPH (konkrétně 1000,- Kč) u plátce DPH vnímáme jako daňově neuznatelný náklad u něhož nelze uplatnit ani odpočet DPH.
    Váháme však, zda účtovat v tomto případě tyto předměty na nedaňový účet 501999 a nebo 513000. Názory nejsou jednoznačné. Navíc do konce roku nebudou všechny tyto předměty rozdány a tedy budou muset zůstat na skladě – na účtu 112 . Účetní jednotka účtuje podle způsobu A.
    Jaký je prosím správný účetní postup ve výše uvedeném případě?
    Děkuji
    ADKA
    Děkujeme za dotaz.
    Krátké INFO uveřejníme příští týden.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *