Slevové kupóny pro zákazníky

Vytvořeno | 8 července, 2015

Jak je účtovat?

Nabízená sleva

Je běžné v konkurenčním prostředí, že dodavatel zboží nebo služeb nabízí svým zákazníkům slevové kupóny.

Jak je má poskytovatel účtovat?

Z pozice zákazníka je situace trochu jednodušší, jak jsme rozbírali ve včerejším článku.

Dodavatel/Poskytovatel

Musí vést řádnou evidenci cenin, kolik kupónů poskytl, mimo jiné, aby nebyly zneužity (padělány).

🙂

Vlastně se jedná o slevu na budoucí prodeje.


Pokud zákazník dnes za zboží zaplatil 10 000 Kč, realizuje prodávající výnos v této výši.


Co bude dál?

Zákazník obdržel při prodeji kupón na další odběr v hodnotě 500 Kč.

Je výlučně na zákazníkovi, jestli slevu využije či nikoliv.


Příští týden zákazník použije slevový kupón v hodnotě 500 Kč – původní prodejní cena zboží je k datu realizace 2 000 Kč – prodáno je za 1 500 Kč. Tato částka je výnosem a základem DPH včetně daně.


Nejde o žádnou dodatečnou opravu základu daně, nevystavuje se dobropis.

Sjednána byla cena 1 500 Kč ke dni prodeje, k okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění.

Slevový kupón k proplacení

Jestliže zákazníkovi nabídneme kupóny se stanovenou platností a současně potvrdíme, že je proplatíme, nebudou-li „fyzicky“ realizovány dalším nákupem, mělo by se o našem závazku účtovat.

Opět ale platí, zákazník může/nemusí tuto formu realizovat.

Audit

Je-li účetní jednotka – prodávající – pod auditem, k rozvahovému dni přichází v úvahu účtování účetní rezervy.

Daňově výhodnější by bylo účtování přes účtovou skupinu 38: jednodušší je potom MD 548/D 389. V těchto případech by však měl být obchodní partner, zákazník, jednoznačně identifikován.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *