JAK (ne)jednat se správcem daně?

By | 2 srpna, 2022

Teorie a praxe, pokud řešíme procesní pravidla podle Daňového řádu, se čas od času dostávají do rozporu. Proto není snadná odpověď na otázku uvedenou v titulku.

Postup daňového subjektu

Jakékoliv úkony, které provádíte ke správci daně, čiňte důkladně podle ustanovení Daňového řádu, vše si zdokumentujte a archivujte.

V telefonických rozhovorech neuvádějte žádné detaily, zásadní informace. (*)

Postup správy daní

U písemných výzev apod. je procesní postup jasný, reagujte podle stanovených termínů a v předepsané formě.

(*) Pokud Vás správce daně vyzve „k činnosti“ telefonem, zvažte, o co se jedná. Jestli vyslovené přán je či není důležité, často jde jen o upozornění na drobnosti. Nepodceňujte takto podané „výzvy“ a snažte se domluvit na dalším postupu, který Vás a také správce daně (!) bude co nejméně zatěžovat. 🙂

Naše RADA

Skutečnost, že se procesní úkony učiní neformálním způsobem, telefonem, nelze považovat za chybné, neúčinné. Viz též aktuální rozsudek NSS.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.