EET – když není spojení?

Vytvořeno | Listopad 2, 2017

 

Nedávná vichřice prověřila naši energetickou situaci a též, jestli máme pevné nervy. Většina z nás si poradila, třeba u silné černé kávy jste také měli „černou hodinku“… 🙂

Jak má poplatník postupovat, nemá-li on-line spojení?

Otázka na BLOGU je ještě jasnější, jedná se o následující problém:

  • Mohu dál prodávat zboží, když není možné zákazníkům vydávat účtenky, protože spadl proud?
  • Hrozí sankce, když nebyly vydány on-line účtenky?

Obdobné situace mimo jiné komentuje autor ve své knize, v kapitole 2.6.2.


Máme pro Vás jednoduché odpovědi, jak tomu v životě bývá:

  • dobrou,
  • špatnou, a
  • nakonec dobrou…

ANO

Poplatník nemusí „činnost“ přerušit, prodávat zboží může dále. 🙂

NE

Následně je  povinností nejpozději do 48 hodin odeslat datovou zprávu, informovat o tržbách. 🙃

(ANO)

Podle Pokynu, pokud bylo přijato velké množství tržeb, lze odeslat údaj o inkasu „sumární částkou“. 🙂

Jeden komentář k “EET – když není spojení?

  1. Pan Jiří Post author

    Dotaz na BLOGu:
    • Omylem nebyly do systému on-line hlášení kvůli EET zařazeny všechny inkasované tržby. Pro daň z příjmů je vše v pořádku. Co nám doporučujete?
    Odpověď ADKA:
    • Z časových důvodů uveřejníme krátký článek až v polovině dubna. Doporučujeme postupovat podle Pokynu GFŘ a minimálně data odeslat souhrnnou sumou. Viz kapitola 2.4.3.1 text k § 22 zákona o EET. Pro daň z příjmů je jasným podkladem „papírová“ evidence, zde není žádný problém.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *