Téma, které jsme na našem BLOGu několikrát rozebírali. Přesto se stále objevují další a další dotazy.
V úvodu je nutné znovu upozornit na skutečnost, že „…ze zákona…“ platí pro společnosti, resp. společníky (účastníky sdružení bez právní subjektivity) zcela nové podmínky z pohledu daně z přidané hodnoty.
O co se jedná?
Úprava se týká společníků, kteří právem do konce loňského roku používali „starý systém“ účinný před 1. 7. 2017.
Nyní každý jedná v oblasti daně z přidané hodnoty „každý sám za sebe“. Z toho vyplývá i stručná odpověď na aktuálmí dotaz:
- Úkony týkají se skutečností, které nastávají od 1. 1. 2019, prezentuje každý společník.
- ALE procesní úkony, třeba přiznání vztahující se k loňskému roku, podá ještě “pověřený” společník.
Informace GFŘ
K dispozici je poměrně rozsáhlý názor Finanční správy.
Naše RADA
Několik Vašich dotazů jsme již vyřešili, viz články v příslušné kategorii.
VERLAG DASHOFER také vydal brožuru autora BLOGu k problematice daně z příjmů, účetnictví a daně z přidané hodnoty.
Paní Eva:
Dobrý den, prosím o radu, jak to bude od 1.1.2019 ve sdružení při fakturaci z, nebo do EU např. služeb a následná fakturace mezi společníky těchto služeb? Děkuji.
ADKA:
Děkujeme za dotaz, další článek k tomuto tématu uveřejníme v únoru.
VŠE zásadní jsme již popsali v několika příspěvcích, viz Kategorie Sdružení DPH.
To znamená, že u každého ze společníků řešíte DPH – jeho práva a povinnosti – za jeho činnost individuálně “jako kdyby Sdružení neexistovalo”…
Paní EVA:
Doplňuje informaci: Společnost bude nadále vést účetnictví jako doposud – určený společník bude fakturovat odběratelům a na něho půjdou i faktury přijaté a pro účely DPH bude fakturace
mezi společníky podle procent podílu.
ADKA:
Další články k tomuto tématu – již dříve rozebírané na BLOGu – uveřejníme v únoru.